Singularity
& Site Spinner
Integrated audience measurement data in programmatic campaign planning
Kihívás
Konverziófókuszú kampány jól körülhatárolt célcsoporttal, sport témakörben
Az kiinduló kutatási stratégiák:
• Szociodemográfiai célzás
• Kontextuális célzás
• Tevékenységi, viselkedési célzás
A márka fókusz hiányában és a költséghatékonyság érdekében a 'private deals'-t kizártuk.
Igyekeztünk előnyt kovácsolni a jól körülhatárolt célcsoportból, ezért összeraktunk egy '4th prospecting' startégiát, amit célzott programmaticnak nevezünk.
Megoldásunk
Használva a Doomino Site Spinner mesterséges intelligenciával támogatott algoritmusát - ami az iparági sztenderd DKT közönségmérési adatain alapul - lefuttattunk több elemzést a felhasználók internethasználati szokásairól.
A kapott adatok birtokában összeállítottunk egy több elemes listát az alábbiak alapján:
• Leghatékonyabb elérés
• Oldalmegtekintési hajlandóság
• Többszöri oldallátogatás
Ezt követően a listát ellenőriztük, egyesítettük és átvittük a programmatic rendszerbe mint egy 'whitelist', és célzott hirdetéseket futtattunk a kampány során. Ennek köszönhetően egy szélesebb, de valóságosabb és adatalapú 'whitelist'-et kaptunk a prémium platformok előnyeivel és hirdetési tereivel, de anélkül, hogy bármilyen egyéb költség hozzárendelése nélkül.
Eredmények
The line items using aimed programmatic whitelists jelentősen jobb eredményeket értek el a mint az általános  prospecting strategy line items:
• 52%-kal nagyobb CTR
• 18%-kal magasabb konverziós ráta
• 11%-kal alacsonyabb konverziós költségek
Ezek az eredmények a közönségmérési adatok elérhetősége nélkül készültek a programmatic ökoszisztémájában. A külső adatforrások becsatornázása és a programmatic line items tervezése a direct display kampányokban jelentősen jobb kampányeredményekhez vezetett.
* Forrás: Adform RTB 2020.02-2020.03
+52%
CTR
+18%
Konverziós ráta
-11%
CPC
Tanulságok és a következő lépések
Az alternatív adatforrások számtalan új szinergiát és lehetőséget nyújtanak a programmatik számára. Előtervezéssel és értékeléssel az in-DMP adatok kizárhatók a kampányokból hatékonyságvesztés nélkül.
A külső és eddig nem használt adatok becsatornázása egyelőre még feltáratlan terület.
A kampány célcsoportokat nem mindig egyszerű definiálni vagy nem hozzáférhetők a 'whitelist' nyilvántartásban, ezért ennek a célzásnak a limitációi további tesztelést igényelnek.
Next Project
Tippmix Pro Spring Campaign
Social Media Campaign
Contact Us
Let’s talk! We’re always happy to hear about you!
hello@dotcreative.hu